مریم فتحی

خانم مریم فتحی ، همسفر موفق جی۵ ای در سفر صعود به قله تسلط به زبان

من در پایان این راه، روزنه ای از امید می بینم!

آهسته حرکت کردن و یا اشتباه کردن مهم نیست، مهم این است که شما همیشه جلوتر از کسانی هستید که هرگز حرکت نمی کنند. کارهای بزرگ شروع هایی کوچک و انسانهای بزرگ همواره جرات شروع کردن را دارند. نمونه ای از این الگوهای موفق سرکار خانم مریم فتحی، دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری هستند، ایشان مدتهاست سفر یادگیری زبان را با خودآموزهای  Do it آغاز کرده اند و تا به  امروز درست ۱۵۳ روز است که تحت هر شرایطی بی وقفه زبان می خوانند.

مشکلاتی که در زمینه یادگیری زبان تجربه کردید؟

من و آن گروه از همکلاسی هایم که زبانشان ضعیف بود خیلی سعی کردیم در یکسری از کلاسهای فشرده زبان شرکت کنیم اما شرایط دانشجویی هیچ وقت این اجازه را به ما نمی داد، من در شهر زاهدان دانشجو بودم اکثر کلاسهای زبان عصرها برگزار می شدند و تا ۸ شب باید سریعا خودم را به خوابگاه می رساندم .

دلایلی مهم برای قدم گذاشتن در این مسیر؟

از همان ترم یک ارشد، خیلی از اساتید سرکلاس مقالاتی به زبان انگلیسی می آوردند،به عنوان پروژه پایان ترم خودمان باید مقاله را ترجمه می کردیم و در کلاس ارائه می دادیم.  وقتی متن انگلیسی را پیش رویم می گذاشتم چیزی از آن سر در نمی آوردم، یادم هست آن ترم من و دوستانم تمام مقاله ها را به مترجم دادیم تا برایمان ترجمه کند، خیلی به من سخت گذشت احساس بیسوادی می کردم.

سرآغاز یک تغییر سرنوشت ساز؟

یک روز داشتم در اینترنت جست و جو می کردم که به سایت جی۵ و خودآموزهای زبان Do it برخوردم، کارشناس زبان جی هم۵ آنلاین بودند از فرصت استفاده کردم و همه سوالاتی که درباره روند آموزش زبان داشتم از ایشان پرسیدم و در نهایت تصمیم گرفتم این خودآموزها را تهیه کنم. مدتی بعد از کار با این خودآموزها دیدم نه! مثل اینکه واقعا دارم نتیجه می گیرم، زبان را اصولی و از پایه  شروع کردم تمام نکات و مطالبی که سالها قبل خوانده بودم و از یادم رفته بود دوباره برایم مرور شدند.

یک دنیا حس خوب با Do it؟

دوران مدرسه یادم هست همیشه از درس زبان متنفر بودم هرچند با زیاد درس خواندن سعی می کردم نمرات خوبی بیاورم اما اصلا لذت نمی بردم،حالا این روزهایی که با خودآموزهای زبان Do it کار می کنم تازه دارم لذت یادگیری زبان را حس می کنم،دارد به من خوش می گذرد مثل یک سرگرمی، یک بازی… انگار آخر این راه روزنه ای از امید می بینم.

از جذابیت هایDo it ؟

خیلی از دوستانی که با بسته های زبان Do it مشغول مطالعه هستند در گروه های تلگرامی که مجموعه جی۵ تشکیل داده با هم به تبادل اطلاعات می پردازند. به نظر من این گروه ها فوق العاده هستند چون بچه ها هرشب تایم دکتر حسابی خود و اینکه چندروز است بی وقفه زبان می خوانند را اعلام می کنند خیلی جالب است خیلی ها در هر شرایطی سفر،ایام امتحانات، حتی در بیمارستان و ….برای زبان خواندن تایم دکتر حسابی خود را اجرا می کنند، همینکه می دانی خیلی های دیگر همگام با تو دارند زبان می خوانند روحیه می گیری.

فرق این خودآموزها با سایر روش های آموزشی زبان؟

 مشاوران و کارشناسان زبان جی۵ قدم به قدم در کنارت هستند و هرجا که به مشکلی بر بخوری دلسوزانه کمکت می کنند، انگار یک معلم کنارت نشسته و در عین حال همه چیز در کنترل خودت هست.

ابزارهای یادگیری زبان که در کتاب “تیله های من” با آنها آشنا شدید را چطور دیدید؟

من عاشق تایم دکتر حسابی”اختصاص زمان و مکان خاصی به انجام روزانه یک کار” هستم و نه تنها برای یادگیری زبان، برای خیلی از کارهای دیگر هم از این تایم استفاده می کنم، مثلا روزی ۲۰ دقیقه کتاب شعر مورد علاقه ام را می خوانم، برای خیلی از کارهایم برنامه ریزی می کنم،این تایم باعث شده من مسئولیت پذیرتر باشم.

پیشرفت هایی که به مرور حاصل شد؟

اوایل که فیلمی به زبان اصلی می دیدم شاید چیز زیادی متوجه نمی شدم، اما الان مهارت شنیداری ام پیشرفت قابل توجهی کرده، دقیقا می دانم مکالمه سر چه موضوعی است در حالیکه قبلا حتما باید فیلم را با زیرنویس فارسی آن می دیدم تا متوجه شوم.

راستی نظرتان درباره آزمون ها ؟

دوران مدرسه من همیشه برای امتحانات زبان استرس وحشتناکی داشتم طوریکه از چندروز قبل حالم حسابی بد می شد، اما الان دلم می خواهد هر درس این خودآموزها را سریعتر تمام کنم و بتوانم امتحانش را هم بدهم.

اولین دستاورد این سفر؟

تا الان دو تا از مدارکم را برایم ارسال کرده اند خیلی ذوق زده شدم یک زمانی من آنقدر از زبان متنفر بودم که هیچ کس باورش نمی شد بتوانم در این زمینه به موفقیتی برسم اما الان طوری شده که هرشب با کلی خوشحالی می آیم و در جمع خانواده  تعداد روزهایی را که به تایم دکتر حسابی ام وفادار بوده ام اعلام می کنم.

چند کلام با دوستانی که تازه می خواهند قدم در این مسیر بگذارند؟

اگر در مسیر یادگیری زبان به مشکل برخورده اید و ناامید شده اید هیچ وقت فکر نکنید دیر شده و نمی توانید از اول شروع کنید ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است. به نظر من جی۵ روشی کاملا اصولی و علمی است،خوبی بسته های زبان Do it این هست که هرزمان خودت بخواهی راحت هرکجا که هستی می توانی زبان یاد بگیری.

feleshfeleshمتن کامل مصاحبه


(12 votes, average: 4,33 out of 5)
Loading...

دیدگاه ها 6

    1. خانم مریم فتحی ، همسفر موفق جی۵ ای در سفر صعود به قله تسلط به زبان

      درود بر شما دوست عزیز…
      تشکر از شما برای انتخابتون…خیلی خوشحالیم که انتخاب رضایت مندی براتون بوده ودر کنار مربیتون وسایر هم تیمی هاتون به خوبی پیش میرین.
      براتون آرزوی موفقیت های روزافزون داریم…

  1. خانم مریم فتحی ، همسفر موفق جی۵ ای در سفر صعود به قله تسلط به زبان

    سلام خیلی دوست دارم زبان یاد بگیریم و لی نمی توانم حتی کلمات را به خوبی نمی تواتم بشناسم

    لطفا کمکم کنید

    1. خانم مریم فتحی ، همسفر موفق جی۵ ای در سفر صعود به قله تسلط به زبان

      سلام سجاد عزیز
      تمام افرادی که با حروف زبان انگلیسی و کلمات ساده و ابتدایی این زبان آشنایی دارن می توانند با استفاده از دوره های آموزش زبان انگلیسی doit از داخل منزل یا محل کارشون زبان انگلیسی رو مطالعه کنن و تا سطوح پیشرفته و تسلط بر هر چهار مهارت (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیداری) پیش بروند. در این دوره ها شما کتاب های درسی رو خواهید داشت که تمام نکات گرامری داخل کتاب ها به زبان ساده توضیح داده شده اند، به علاوه اینکه تمام کلمات و اصطلاحات مهم برای شما جی برگ نویسی شده اند تا به راحتی بتونین دایره لغات خودتون رو افزایش دهید. یک سری ابزارهای انگیزشی هم ارائه می شوند که به شما کمک خواهند کرد بصورت منظم و بی وقفه به مطالعتون ادامه بدهین. همچنین با شرکت در کلاس های آنلاین و گروه های مجازی می تونین با مربی و همگروهی های خود در ارتباط باشین. فایل های صوتی و تصویری آموزشی به همراه کتاب داستان متناسب با ترمتون داخل اپلیکیشن همیار doit قابل دسترسی هستن و مربی نیز به صورت روزانه مطالب درسی رو تدریس و داخل این اپلیکیشن ارسال میکنه. موفق باشین.

  2. خانم مریم فتحی ، همسفر موفق جی۵ ای در سفر صعود به قله تسلط به زبان

    سلام خداقوت من خیلی دوست دارم زبان یاد بگیرم وخیلی خیلی ضعیف هستم یادگیری من شاید صفر باشه سرکار میرم خیلی خسته میشم ناامیدام از خودم خیلی بدم می اید که چراصواد درست حسابی ندارم خواهشمند است راهنمایی کنید

    1. خانم مریم فتحی ، همسفر موفق جی۵ ای در سفر صعود به قله تسلط به زبان

      درود بر شما ابوالفضل عزیز
      بسیاری از افراد عادت دارند تنها به گذشته فکر کنن و دائم خودشون رو به خاطر فرصت هایی که از دست داده اند سرزنش کنن اما نکته مهم اینه که امروز ما همون گذشته ایه که چند سال دیگه حسرتش رو خواهیم خورد. بنابراین بهترین کار اینه که قدر فرصت هایی که الان پیش رومون هست رو بدونیم و ازشون استفاده بهینه ببریم تا چند سال دیگه به خودمون و عملکردمون افتخار کنیم. اگه شما از همین امروز برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کنین مطمئنا تا یکی دو سال دیگه به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه دست پیدا کرده این. با استفاده از دوره های آموزش زبان انگلیسی doit شما میتونین داخل منزل یا محل کار زبان انگلیسی رو مطالعه کنین و در پایان دوره مدرک معتبر کسب کنین. تمام محتواهای آموزشی که برای یادگیری زبان انگلیسی و تسلط بر هر چهار مهارت اصلی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیداری) به اونها نیاز دارین داخل بسته های آموزش زبان انگلیسی doit برای شما ارسال میشه ضمن اینکه میتونین در کلاس های آنلاین شرکت کنین و هر زمان هم که مشکلی داشته باشین و مطابی رو متوجه نشین از مربی خودتون بپرسین تا شما رو راهنمایی کنه. باور داشته باشین که اگر تلاش کنین و به محدودیت ها فکر نکنین، به هر آنچه که آرزویش رو دارین دست پیدا خواهید کرد. موفق باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.