فکر یک حقوقدان

مغز یک حقوقدان چگونه باهوش تر می شود ؟

پایداری همیشگی مطالب در حافظه ی بلند مدت با روش جی۵اگر قصد شرکت در آزمون وکالت یا دیگر آزمونهای حقوقی را دارید و در نهایت می خواهید یک حقوقدان شوید و یا اینکه در حال حاضر یک حقوقدان هستید ، خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد میکنم :
شاید به نظر برسد مغز ما انسان ها بزرگترین مغز بر روی کره زمین باشد ، ولی اینطور نیست بزرگترین مغز بین تمام موجودات مغز نهنگ عنبر است با وزن ۷.۵ کیلوگرم ، که وزن آن تقریبا ۵ برابر بیشتر از مغز ما انسانها می باشد. البته ماجرای بزرگی حجم مغز به همینجا ختم نمی شود و رده های بعدی به فیل با ۶ کیلوگرم وزن و دلفین با ۱.۵ کیلوگرم و پس از آن به انسان با وزن ۱.۳ کیلوگرم اختصاص دارد و انسان در رده چهارم است ولی چرا فقط مغز ما عملکردی به این شگفت انگیزی دارد؟
تعداد سلول های مغزی ما انسان ها و فشردگی آن بیشتراست با این حساب سوال اینجاست که با مغز کوچکتر یا بزرگتر چطور می توانیم باهوش تر باشیم؟
ما شاید تعداد و حجم سلول های مغزی مان را به ارث ببریم ولی در کل در این زمینه نقش خاصی را نمی توانیم ایفا کنیم ، ولی یک خبر فوق العاده ارزشمند این است که علاوه بر تعداد سلول ها ی مغزی ، نحوه ارتباط آنها با هم هستند که میزان هوش را تعیین میکنند به عبارتی دیگر ما حدودا ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد سلول مغزی داریم که این سلول های با سلولهای مجاورشان اتصال یا سیناپس برقرار می کنند ، وقتی ما درحال یادگیری و تفکر هستیم سلول های مغزی ما در حال ایجاد اتصال با هم هستند وبه این ترتیب مسیرهای عصبی جدید ی را ایجاد می کنند ، اگر به تفکر خود ادامه دهیم در همان مسیر باز هم اتصال های بیشتری ایجاد می شود. درست مثل جاده ی مال رو که اول با تردد کمی ایجاد شده و با گذر زمان دایما آماده تر و ارزشمند تر می شود.

وقتی شما بعنوان یک وکیل در حال آماده کردن یک لایحه هستید مغز شما در حال جستجوی ادله و مفاد قانونی است ، طبیعی ست که از مسیرهای قبلی که یادگیری شما اتفاق افتاده به جستجوی آنها می پردازد و با هربار سعی و تفکر سلول های مغزی شما با سلول های دیگراتصال های بیشتری برقرار می کند و این یعنی شما نسبت به چند دقیقه قبل خودتان باهوش تر شده اید . جالب است بدانید که یک چالش مغزی تا بیش از ۱۰۰.۰۰۰ اتصال یا سیناپس می تواند برقرار کند ، البته با این کار حجم مغز شما تغییر چندانی نمیکند ، ولی تحقیقات نشان داده مغزالاستیک است و با یادگیری مفاهیم جدید فرم آن تغییر می کند و به نوعی با این اتصال های نامریی توانایی آن به طور شگفت انگیزی بالا می رود و شما به عنوان یک فرد حقوقی که در نقش وکیل یا مشاور یا قاضی به طور روز افزونی نیاز دارید تا هوش خود را افزایش دهید و اینگونه هم منجر به پیشرفت و رشد شخصیتتان شوید و هم نسبت به دیگر همکاران و هم صنفی های خودتان عقب نمی مانید . البته اگر یادگیری و مغز خود را به حال خود رها نکنید و اما اصلی ترین راهکار چیست؟

واضح است یادگیری، یادگیری، یادگیری…
ولی آیا ما به اندازه کافی این کار را به خوبی انجام می دهیم یعنی هم صحیح و هم به اندازه کافی یاد میگیریم؟
متاسفانه پاسخ منفی است.

اما چرا در این مسیر می افتیم؟
علت واضح است ، ما یادگیری را به عادت تبدیل نکرده ایم ، من الان که در حال نوشتن هستم ۵۵ سال سن دارم و تا ده سال پیش هرگز به خوبی از مغزم استفاده نمی کردم و با قاطعیت به شما می گویم مغز ۵۵ سالگی من به شدت جوان تر و کار آموزتر از مغز ۲۰ سالگی من است … دلیل آن هم (عادت به مطالعه) است. الان که در حال نوشتن این متن هستم ۶ سال و ۵ ماه و ۶ روز است که هر روز یک ساعت مطالعه می کنم “بی وقفه ” حتی یک روز وقفه هم وجود ندارد و به این ترتیب میلیاردها سلول مغزی من میلیاردها سیناپس جدید و ارزشمند ایجاد کرده است و حضور ذهن من را براحتی نسبت به جوانی بیشتر و ارزشمند تر کرده است. پس اگر یک مغز متفکر و ارزشمند می خواهیم که البته این بزرگترین سرمایه یک فرد حقوقی است باید مطالعه و یادگیری اولویت اول زندگی شخصی و حرفه ای مان باشد و به عبارتی یادگیری را به ( سبک زندگی خود ) تبدیل کنیم . یعنی یادگیری صرفا مختص آزمون وکالت و یا فلان آزمون دیگر نباشد. جالب اینجاست که روش جی۵ برای بسیاری از حقوقی ها یک سبک زندگی ایجاد کرده است مانند آقای عباس پرورش خواه یا آقای دکتر قنبرپور و یا …

سوال جالب اینجاست روش جی۵ چه خاصیتی دارد که اینطور یادگیری را به سبک زندگی تبدیل می کند؟
شما وقتی مواد قانونی را با جی برگ ها می خوانید آنها را به لقمه های ریزی برای سلول های مغزی تان تبدیل می کنید به عبارتی یک مبحث مورد علاقه که باید یاد بگیرید لقمه لقمه می شود در نتیجه دریافت آن برای سلول های مغزی آسان و راحت می شود و این یعنی در حالیکه در صف انتظار هستید یا منتظر یک ملاقات و یا هر لحظه ی دیگری که کوچکترین وقت آزاد ( مرده ) برایتان فراهم می شود شما یک لقمه که همان یک جی برگ است را تقدیم سلول های مغزتان می کنید و خوراک لازم را برای ایجاد سیناپس جدید برای مغزتان فراهم می کنید. اگر شما یک جی پنجی باشید به نیکی می دانید چه انتخاب ارزشمندی برای رشد مغز و ذهن خودتان کرده اید…

(10 votes, average: 3,60 out of 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.