علی حسین آبادی

آقای علی حسین آبادی، همسفر موفق جی۵ ای در سفر صعود به قله تسلط بر زبان

فکر می کردند رهایش می کنم اما…

خوشبختی و شادی واقعی در نداشتن مشکلات نیست بلکه در حرکت کردن است حتی در طوفان. انسانهای موفقی همچون آقای علی حسین آبادی تنها زمانی احساس زنده بودن می کنند که همواره به سمت هدفشان در پیش باشند. این همسفر جی۵ ای کارشناس عمران هستند و تا به  امروز درست ۱۵۷ روز است که با خودآموزهای زبان Do it  تحت هر شرایطی بی وقفه زبان می خوانند.

تجربیات شما از یادگیری زبان؟

از همان دوران نوجوانی به کلاس زبان می رفتم اما همیشه جسته و گریخته بود، یعنی یکی دو ترم می رفتم، زود خسته می شدم و ولش می کردم.کلاسها معمولا زمانی شروع می شدند که اصلا تایم مناسبی نبود و من آمادگی ذهنی نداشتم، گاهی پیش می آمد ما یک ترم با یک استاد خاص ارتباط خوبی برقرار می کردیم اما ترم بعد استاد جدیدی می آمد، تکالیف و حجم کاری به حدی زیاد می شد که تقریبا همگی دلسرد می شدیم.

نقطه شروع تحولات مثبت؟

پارسال در نمایشگاه کتاب تهران با خودآموزهای زبان Do it  آشنا شدم. هرچند اولش باورم نمی شد که تنها با یک خودآموز بشود هر ۴ مهارت زبانی را تقویت کرد اما وقتی خودم شروع کردم، دیدم نه تنها زمان زیادی نمی گیرد خیلی هم به زبان علاقه مند می شوی.

Do it و بهبود مهارت گفتاری ؟

من موقع صحبت کردن حتی با اینکه دایره لغاتم بد هم نبود اما یک جاهایی متوقف می شدم و در جمله بندی ام مشکل داشتم، کمی که با خودآموزها جلوتر آمدم با تمرین و تکرار زیاد این ضعف کمرنگ تر شد و الان راحت تر می توانم منظورم را به طرف مقابل برسانم.

پیشرفت در سایر مهارت های زبانی؟

اخیرا وقتی یکسری مطلب به زبان انگلیسی می خوانم و یا اخباری به این زبان می شنوم نسبت به قبل راحت تر موضوع را درک می کنم، دیگر در قید و بند این نیستم که چقدر کلمه بلدم، نیاز چندانی به استفاده دائم از دیکشنری نمی بینم چون تا جای ممکن مفهوم را درک می کنم.

از فواید این خودآموزها؟

 کتاب های زبان Do it طوری هستند که آدم اصلا احساس اجبار به یادگیری زبان نمی کند و از آنجاییکه هدف یادگیری زبان را آگاهانه انتخاب کرده، هیچ وقت خودش را گول نمی زند. هر جا هر مشکلی که بود کارشناسان زبان جی۵ آن را برطرف می کردند اما آنقدر این خودآموزها جامع و کامل هستند که در طول دوره برای من سوالی پیش نیامد همه چیز خیلی شفاف بیان شده بود.

دیدگاه شما درباره تایم دکتر حسابی ” ابزاری برای شرطی شدن و نظم” ؟

تایم دکتر حسابی اصلا قرار نیست طولانی و خسته کننده باشد، اینکه کوتاه است و زمان زیادی نمی گیرد باعث می شود زبان آموز یادگیری زبان را ساده بگیرد، هرچند آهسته اما پیوسته و مستمر مسیر را ادامه بدهد و کم کم بالاخره به نتیجه برسد.

Do it و کمک به ایجاد انگیزه در زبان آموزان؟

این کتاب ها بر اساس یک منبع کاملا معتبر طراحی شده اند و هر کتاب از بخش های کوچک و پرتنوعی تشکیل شده، طوریکه نه تنها اصلا خسته کننده نیست خیلی هم آدم را به یادگیری زبان ترغیب می کند.

ابزاری فوق العاده برای یادگیری زبان که در کتاب ” تیله های من” با آن آشنا شدید؟

دوربین شکار ده، ده، ده « ابزاری برای نگه داشتن موتور انگیزه » واقعا برای من جالب بود،با این ابزار از همین حالا می توانی نتیجه تلاشت را ببینی، نگاهت از روی هدف برداشته نمی شود، می دانی قرارست به کدام سمت حرکت کنی و با نگاه به این دوربین از مسیرت منحرف نمی شوی.

نظر شما درباره آزمونهای زبان مجموعه جی۵؟

به نظر من این آزمونها خود به خود در آدم انگیزه  ایجاد می کنند. من خودم موقع دادن آزمون اصلا نمی دانستم که یک بخش listening (شنیداری) هم در نظر گرفته شده، اولش کمی هل کرده بودم اما وقتی به فایل صوتی گوش دادم حس کردم چیزی نیست که متوجه نشوم خیلی راحت تک تک سوالات را جواب می دادم.

روزی که نتیجه تلاش هایتان را دیدید؟

یکی از روزهایی که قرار بود مدرکی از طرف جی۵ برایم ارسال شود من منزل نبودم و خبر هم نداشتم، سرکارم بودم و وقتی به خانه برگشتم دیدم که مدرکم را روی میز گذاشته اند، خیلی برایم جالب بود که مجموعه جی۵ تا این حد برای اعضایش ارزش قائل می شود و وقت و انرژی می گذارد، خانواده هم اوایل فکر می کردند من کمی ادامه می دهم و بعد رهایش می کنم اما مدتی که گذشت آنها هم باور کردند که این قضییه برای من جدی شده.

پیامی برای زبان دوستان عزیز؟

مهمترین چیز در زندگی داشتن هدف است وگرنه تمام انرژی آدم بی جهت و بیهوده  از بین می رود. هدف داشتن خودش مثل یک موتور محرک عمل می کند.چه خوب است ما از تجربیات دیگران بهره ببریم اینکه تعداد زیادی سالیان متوالی دارند از این روش نتیجه گرفته اند خودش نشان دهنده موفقیت آن است و اینکه حداقل ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. به نظر من آنچه خودآموزهای زبان do it را از سایر روشها متمایز می کند همان بخش بخش کردن محتویات آموزشی زبان است طوریکه حجم کتاب اصلا دلزدگی ایجاد نمی کند و حس می کنی داری با زبان انس می گیری.

feleshfeleshمتن کامل مصاحبه


(8 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.