مرضیه باقری جی پنجی موفق نفر اول کنکور کاردانی به کارشناسی

مرضیه باقری، نفر اول کنکور کاردانی به کارشناسی، تمام عمر جی پنجی خواهم بود!

 مرضیه باقری از آن  گروه انسانهایی است که به جای ایستادن و تماشا کردن موفقیتی دیگران ، با همتی بلند و اراده تحسین برانگیز از پله های موفقیت  بالا می روند …
او در جریان کنکور سراسری ورود به دانشگاه ها تجربه ناخوشایندی  با یک جی۵ غیر واقعی داشته و در کنکور سراسری موفقیت  چشمگیری  نداشته است ،  اما با شناسایی نقاط ضعف و تلاشی در خور ستایش رتبه اول را در آزمون سراسری کاردانی به کارشناسی ( رشته مدیریت بازرگانی ) کسب کرده است و رشد خیره کننده ای  در یادگیری زبان انگلیسی نیز به دست آورده است.او اکنون به الگویی مثبت و زبانزد از تلاش و موفقیت  در میان هم قطاران خود تبدیل شده است .
خوشحالیم که او جی ۵ اصلی را عامل این همه تحول می داند . می گوید ”   تا جایی که جان در بدن داشته باشم جی ۵ را به همه  معرفی می کنم “!
 اولین  آشنایی ؟
زمانی که برا ی کنکور سراسری ورود به دانشگاه ها خودم را آماده می کردم متوجه یک مشکل آزار دهنده شدم.حجم مطالب زیاد شده بود و مطالبی را که می خواندم به نحو ناامید کننده ای فراموش می کردم .
در همان ایام از طریق یکی از برنامه های تلویزیونی، یکی از مشاورین طریقه ساخت چیزی شبیه به جی۵ را آموزش داد. با خودم گفتم : چه دلیلی دارد پولم را خرج چنین چیز ساده ای بکنم ؟! به همین جهت طبق همان دستور یکی ساختم.اما متاسفانه هیچ جوابی از آن نگرفتم ! حتی آن را با کادو خوشگل کردم ، اما هیچ فایده ای نداشت! اینها باعث شد که فکر کنم این روش اصلا روش مناسبی نیست و جواب نمی دهد.چون هیچ بازده ی خاصی برایم نداشت .
اما بعدها که  با جی ۵ اصلی و واقعی آشنا شدم ،متوجه شدم که در حقیقت ریزه کاریهای فراوانی در جی ۵  به کار گرفته شده است  که به هیچ عنوان نمی شود آنگونه ساخت ویا از طریق روشهای تقلبی یا مشابه به آن رسید. همین ریزه کاریهاست که باعث نتایج شگفت انگیز جی۵ می شود نه شکل ظاهری آن!
تجربه ی جی۵ غیر واقعی با آن نتایجش  واقعا مرا عصبی کرد!
جی ۵ واقعی؟
ترم دوم کاردانی مدیریت صنعتی بودم و برای تقویت زبان به آموزشگاه زبان می رفتم  اما دربخاطر سپاری لغات به شدت مشکل داشتم . چیزهایی را که یاد می گرفتم به سادگی از خاطر می بردم ! طوری شده بود که واقعا به توانایی خودم شک کرده بودم .
تا اینکه یک روز وقتی با یکی از دوستان خوبم به کلاس زبان می رفتیم جی برگها( فیش های جی۵) را دست او دیدم و او استفاده از جی۵ واقعی را به من توصیه کرد و من یک جی۵ خریدم.
نتیجه ؟
واقعا شگفت انگیز بود!
به  نحو معجزه آسایی یادگیری لغات برایم آسان شد بطوریکه قادر شدم هرچند تعداد لغت که می خواهم به حافظه بسپارم و فراموش نکنم .قبل از شروع به کار با جی۵ دروس سخت آموزشگاه زبان را فقط پاس می کردم اما حالا نمراتم همه بالای ۹۰ ( عالی )  است در یکی از ترمهای مشکل ( که اتفاقا با کنکور کاردانی همزمان بود و من حسابی سرم شلوغ بود) از ۱۵ نفر شرکت کنندگان کلاسمان فقط ۳ نفر نمره قبولی گرفتند و من بالاترین نمره را داشتم !
سرعت رشدم آنقدر سریع شد که اکنون خودم در آموزشگاه دیگری تدریس می کنم و در آموزشگاه خودمان هم قرار است تدریس کنم!
ما آن زمان کتاب خوب ۵۰۴ واژه را  می خواندیم .  با اینکه ۲ سال پیش با جی ۵ لغات مشکل این کتاب را به خاطر سپرده ام نکته جالب اینجا است که اکنون حضور ذهن کاملی نسبت به آنها دارم  بطوریکه به را حتی پس از ۲ سال  لغات را به یاد می آورم ، درست مثل روز اول! این توانایی شگفت انگیز جی۵ است
کنکور کاردانی به کارشناسی ؟
برای کنکور کاردانی به کارشناسی که در خرداد ماه ۱۳۸۷برگزارشد فقط حدود ۵/۲ ماه به طور فعال وقت گذاشتم . تا نیمه اسفند ۱۳۸۶که امتحاناتمان بود .در تعطیلات نوروز نیز به طور کامل تمامی میهمانی های فامیل را پایه بودم ! بعد از ایام عید تا کنکور کاردانی به کارشناسی حدود ۲ماه وقت بود که از جی ۵ استفاده کردم.
برای کدام درس؟
برای همه دروسم از جی ۵ استفاده کردم. از مدیریت و ادبیات و معارف  گرفته تا زبان .
و نتیجه؟
واقعا باور کردنی نبود!
فکر می کنم جی۵، سحرآمیز است! من با کسب در صدهایی چون ادبیات ۶۸ درصد ،  ، زبان ۵۰ درصد، مدیریت ۵۳ درصد و…  رتبه ی اول را در کشور کسب کردم!
این در شرایطی بود که به واسطه مشکل بودن آزمون۱۳۸۷  حتی  بسیاری از  پذیرفته شدگان ، دروس مهمی مثل زبان و مدیریت را حول و حوش ۱۰ درصد زده  بودند! این تفاوت بین وضعیت قبلی خودم ( در آزمون ورودی دانشگاه ها) و دیگر قبول شدگان کاردانی به کارشناسی به خوبی نقش معجزه گونه ی جی۵ را  نشان می دهد.
میگفتند امسال سخت ترین آزمون کاردانی به کارشناسی بوده اما من واقعاً سختی خاصی ندیدم.    حتی قبل از اینکه نتایج اعلام بشود از بس از این حرفها شنیدم، با خودم گفتم شاید اشتباه می کنم،  اما وقتی نتایج اعلام شد متوجه شدم که درست حدس زده بودم
البته من ضمن استفاده از جی۵ با روشهای تکنولوژی فکر هم آشنا شده بودم و از لحاظ ذهنی روی خودم کار می کردم. من فکر می کنم که این لطف خدا بود که جی۵ را شناختم.
پس از اعلام نتایج ؟
باورتان نمی شود! اولین چیزی که پس از دیدن رتبه یک کاردانی به کارشناسی به ذهنم خطور کرد، حقی بود که فکرافزار جی۵ بر گردنم داشت و اثرات معجزه آسای آن در کسب این رتبه. هر جا می رفتم و می روم جی۵ را با خودم می برم، چون واقعاً به آن وابسته شده ام! انگار یک جورایی معتاد جی۵ شده ام! نمی توانم از آن جدا بشوم. حتی همین حالا وقتی یک شب با جی۵ کار نمی کنم عذاب وجدان پیدا می کنم و صبح اولین کاری که می کنم این است که چند جی برگ مرور می کنم!
واکنشها؟
هیچ کس فکر نمی کرد من با ۳-۲ ماه خواندن بتوانم قبول بشوم چه برسد به اینکه نفر اول بشوم! حتی پدرم از رتبه یک من خیلی تعجب کرد! آشنایان و فامیل هم همینطور، چون آنها دیده بودند که من  در تعطیلات عید نوروز هم هنوز درس خواندن را شروع نکرده بودم!
استفاده متفرقه  از جی۵؟
من همه چیز را با جی۵ حفظ کرده ام. از لغات و گرامر زبان گرفته، تا مطالب و اسامی مشابه، تئوریهای مدیریتی، فرمولهای ریاضی و… .حتی شماره تلفن های مهم را با آن حفظ می کنم.در طول دوره کنکور کاردانی به کارشناسی اشعار امیدبخشی  از حافظ(ره) را با جی۵ کنار درسهایم حفظ کردم.
مانند؟
یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور ….
جی ۵ و اعتماد به نفس ؟
وقتی برای ورود به دانشگاه کنکور می دادم چون مطالب را فراموش می کردم  اعتماد به نفسم پائین آمده بود، کار با جی۵ و نتیجتا  رتبه اول کنکور کاردانی به کارشناسی و موفقیتهایی که در یادگیری زبان انگلیسی به دست آورده ام، اعتماد به نفسم را شدیداً بالا برده است. حالا فکر می کنم به هر هدفی که بخواهم می توانم دست پیدا کنم
برنامه آینده؟
در حال حاضر طوری درس می خوانم که ان شاء الله رتبه یک ارشد را در آینده بتوانم بدست بیاورم. به همه هم با اطمینان گفته ام که می خواهم این رتبه را کسب کنم.
استرس؟
با جی۵ واقعاً هیچ استرسی نداشتم و سر جلسه کنکور کاردانی به کارشناسی خیلی راحت حاضر شدم. کاملاً به خودم مطمئن بودم. استرس وقتی است که بلد نیستی در حالیکه من مسلط بودم و خاطرم جمع بود! این واقعاً عنایت خدا بود که با جی۵ آشنا بشوم. در حال حاضر برای درسهای دانشگاهی ام نیز از جی۵ استفاده می کنم و بسیار امیدوارم معدل ترم اولم الف بشود.
تاسف؟
بارها تاسف خورده ام که چرا بعد از این همه سال که جی۵ به جامعه فرهنگی کشور عرضه شده است من تازه باید با آن آشنا بشوم. واقعاً چرا؟! بخاطر همین، الآن سر تمام کلاسهایی که زبان تدریس می کنم و به همه آشنایان ، جی۵ را توصیه می کنم. من به جی۵ مدیونم. من در زمان کوتاهی با جی۵ توانستم نتایج بزرگی بگیرم.
توصیه؟
هر جا می روم و کسی می گوید” نمی توانم یاد بگیرم”  سریعاً جی۵ را به او معرفی می کنم. به نظر من همه باید با جی۵ آشنا بشوند. زمانی که می خواستم وارد دانشگاه بشوم چون با جی۵ آشنا نبودم یکسال از  عمرم را تلف کردم. در آن زمان کاملاً اشتباه می خواندم. بدون جی۵ هر چه می خواندم فراموش می کردم.
 اثر روی اطرافیان ؟
جی۵ اثرات مثبتی روی  دوستان و نزدیکانم گذاشته. بعضی هایشان را جی پنجی کرده ام. گاهی در مسیرهایی که با هم مشترک می رویم وقتی می بینند من جی برگ مرور می کنم آنها هم اشتیاق پیدا می کنند. این کار را انجام دهند. اینطور وقتمان تلف نمی شود.
جی۵ و خانواده ؟
ما همگی به جی۵ ایمان آورده ایم! خانوادگی استفاده می کنیم! من هم توانستم با جی۵ از کاردانی برق  به کارشناسی قبول شوم ،خواهر بزرگترمان هم برای MBA  با جی ۵ می خواند. حالا خانوادگی تصمیم داریم در ارشد رتبه بالا بیاوریم!  من به یاد گیری زبان فرانسه علاقمند هستم و جی۵ واقعاً در این راه نیز به من کمک می کند.
شاید بعضی ها خیال کنند جی۵ خیلی وقت می گیرد، در حالیکه مثل سرگرمی است، من وقتی دیگر نمی توانستم کتاب بخوانم سراغ جی برگها می رفتم و استفاده می کردم که عالی بود!
اینکه می توان جی برگها را با خود هر جا برد، عالی است. مثلاً در اتوبوس هم می توان درس خواند.
جی۵و اقتصاد؟
از لحاظ اقتصادی جی۵ کاملاً برایم موثر بوده است. از یک طرف باعث صرفه جویی در هزینه هایی چون کلاس کنکور و … برایم شده است و از طرف دیگر ، با تدریس ، یک منبع مالی برایم فراهم شده است، و از آن مهمتر ترجمه است، با تسلطی که به زبان پیدا کرده ام منبع درآمد خوبی نیز از راه ترجمه  برایم ایجاد شده است.
جی۵ و زمان ؟
جی۵ باعث صرفه جویی در وقت می شود، همین ویژگی باعث شده است بتوانم به علایقم برسم به طوریکه الآن کلاس طراحی می روم و چهره ها را با سیاه قلم می کشم. می خواهم موسیقی هم یاد بگیرم. کار هنری روح را لطیف می کند و دغدغه ها را تخلیه می کند.
خاطره؟
یک روز صبح زود با اتوبوس به دانشگاه می رفتم و هوا گرگ و میش بود. در یکی از ایستگاه ها وقتی راننده درب عقب را باز کرد در یک لحظه ناگهان جی برگها از دستم رها شد و پخش شد کف اتوبوس!
ناخودآگاه به بلند ترین شکلی که می توانستم فریاد زدم: آقا تو رو خدا در را ببندید! راننده بیچاره ترسید و بلافاصله در را بست!  همه هاج و واج بودند که چی شده ؟! بالاخره جمع شدند و جی برگ ها را به کمک هم جمع کردیم. اول صبح بود و چرت بعضی ها پاره شده بود! با خودشان می گفتند اینها دیگه چیه؟! چند بار تکرار کردم:اینها خیلی مهمه! خیلی مهمه!
کلام آخر؟
من تا جایی که جان در بدن داشته باشم جی ۵ را به همه  معرفی می کنم چون تمام عمر مدیونش هستم. به نظرم هر کس بتواند از جی۵ استفاده بکند و اینکار را انجام ندهد به خودش ضرر زده است.

(4 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.