عباس مومنی

آقای عباس مومنی ، همسفر موفق جی۵ ای در سفر صعود به قله تسلط به زبان

انصافا در عین سادگی خیلی جذاب بود!

چه بسیارند انسانهای موفقی که از هیچ شروع کرده اند، آنان منتظر نمی مانند تا فرصت ها در بزنند بلکه خودشان فرصت ها  را خلق می کنند.نمونه ای از این الگوهای موفق، آقای عباس مومنی هستند که یادگیری زبان را با بسته مقدماتی خودآموزهای زبان Do it شروع کرده اند و تا به امروز درست ۷ ماه است که تحت هر شرایطی بی وقفه زبان خوانده اند و همچنان به پیشروی تا قله صعود به تسلط کامل به زبان انگلیسی ادامه می دهند.

اشتیاق شما به یادگیری زبان از کجا آغاز شد؟

علاقه مندی من به زبان از سالها پیش شروع شد که جذب حراست یک شرکت معتبر شدم که در آن زمان با بسیاری از شرکتهای معتبر جهان همکاری می کرد،کسانی را می دیدم که شاید سطح سواد چندانی هم نداشتند اما به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می کردند و همین مهارت باعث شده بود در شرکت جایگاه ویژه ای پیدا کنند و از حقوق، رفاه و امکانات فوق العاده ای برخوردار باشند این موضوع خیلی برای من جالب بود.

نقطه شروع این سفر؟

دلم می خواست روشی را پیدا کنم که خیلی سریع و در عین حال ساده زبان را آموزش بدهد در نهایت هم به جی۵ رسیدم سایت جی۵ انصافا خیلی جذاب بود.

اثربخشی بسته های زبان Do it از نگاه شما؟

چیزی که از همان ابتدا در این بسته ها و در کنار جی برگ های رنگی و کتابهای جذاب Do it من را جذب کرد ابزارهایی همچون کوله پشتی، تیله اندازی، تایم دکتر حسابی و … بودند که قبلا هیچ تجربه ای از آنها نداشتم. پیشرفت من از یک سطح به سطح دیگر با شیب ملایمی همراه بود یعنی طوری نبود که حس کنی همه چیز یکدفعه سخت شده دلسرد شوی و یادگیری را رها کنی، الان که نگاه می کنم  می بینم  خیلی راحت می توانم کتاب داستان ها و یا ایمیلی به زبان انگلیسی را بخوانم و راحت متوجه شوم.

جی۵ چه دارد که روشهای دیگر ندارند؟

جی۵ تماما از روشهای روانشناسی بهره برده از تصاویر جذاب و صفحات روغنی و زیبا گرفته تا به کار گیری ابزارهایی همچون تایم دکتر حسابی، تیله اندازی و ….که به نظر من خیلی تاثیرگذار هستند.

نقش دلگرم کننده کارشناسان زبان؟

یادم هست اوایل کار با این بسته ها چند روزی بود که به علت مشغله کاری نتوانستم زبان بخوانم، برگشت دوباره به مسیر برایم سخت بود و نزدیک بود دلسرد شوم اما کارشناسان زبان جی۵ با امید و قوت قلبی که به من دادند کمکم کردند دوباره شروع کنم و اینبار بدون وقفه پیش بروم.

یک اتفاق جالب؟

یک روز سوار تاکسی شدم که توریستی آلمانی مسافر آن بود با او همکلام شدم و کمی صحبت کردیم خیلی برایم جالب بود تا حد زیادی از صحبت هایش را می فهمیدم از اینکه می توانستم با او ارتباط برقرار کنم خیلی خوشحال بودم واقعا برای من تجربه جالبی بود.

خوب، میانه شما با ابزارهای یادگیری چطور بود؟

تیله اندازی “ابزاری برای جلوی چشم آوردن امتیازات و تشویق خود در مسیر صعود به قله یادگیری” را تا به حال هیچ کجا ندیده بودم هرروز به ازای رعایت یک واحد تایم دکتر حسابی “اختصاص زمان و مکان خاصی به تمرین های روزانه زبان” یک تیله درون ظرف شیشه ای می انداختم هروقت تعداد تیله ها زیاد می شدند کلی ذوق می کردم که اینهمه پیشرفت داشته ام، خودم را مثل سربازی می بینم که فرمانده با صدای بلند به او فرمان خبردار می دهد و او با نظم و انضباطی فوق العاده به همه تعهداتش پای بند می ماند. کار با جی۵ و  بسته های زبان Do it درست مثل یک تجارت سودمند است با بیشترین بهره و بدون ذره ای ضرر.

نگاهی رو به جلو؟

در اداره بخشی داریم مربوط به روابط بین الملل که با زبان انگلیسی عجین شده، دوست دارم تمام تلاشم را برای تسلط به زبان انگلیسی به کار بگیرم و بتوانم با مشغول شدن در این بخش یکی از بهترین ها باشم.

یک روز زیبا؟

آن روز در اداره بودم که بسته ای بزرگ آوردند و گفتند این برای شماست وقتی آن را باز کردم مدرکم را دیدم خیلی غافلگیر شده بودم اتفاقا کنارش هم هدیه ای برایم گذاشته بودند خیلی  ذوق کردم مدرکم را به دست گرفتم چرخی زدم و آن را به همه همکارانم نشان دادم، البته من برخلاف خیلی ها تصمیم گرفتم آن را جایی پنهان کنم  تا مبادا با دیدن آن متوقف شوم و به سراغ سطوح بالاتر زبان نروم.

کلامی با علاقه مندان به زبان؟

برای آن دسته از دوستانی که می خواهند در این مسیر گام بردارند این پیام را دارم که شما با بسته های زبان Do it هم می توانید به کار و زندگی تان برسید و هم زبان یاد بگیرید این را هم فراموش نکنید که این روش در کنار تلاش شما جواب می دهد، من حتی اگر روزی سرم خیلی شلوغ باشد و احساس کنم نمی رسم زبان بخوانم به نوعی خودم را درگیر زبان می کنم مثلا به اخبار انگلیسی گوش می دهم حتی شاید چیز زیادی متوجه نشوم اما این کار را می کنم تا از مسیرم دور نشوم.

feleshfeleshمتن کامل مصاحبه


(8 votes, average: 4,50 out of 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.