انتشارات جی5

پاسخ به سؤالات رایج درخصوص ثبت‌نام کنکور ارشد ۹۷

آیا داوطلبان کنکور ارشد ۱۳۹۷ دانشگاه آزاد لازم است در سایت سازمان سنجش ثبت‌نام کنند؟
– بله، آزمون ارشد ۹۷ به صورت یکپارچه برگزار خواهد شد و همه داوطلبان کنکور ارشد رشته‌های زیرمجموعه وزارت علوم لازم است در مهلت مقرر نسبت به ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.

آیا ثبت‌نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در سال ۹۷ نیز لازم است ثبت‎نام کنند؟
– خیر، ثبت‌نام کنکور ارشد ۹۷ علوم پزشکی از طریق سامانه مرکز سنجش پزشکی مستقلاً صورت می‌گیرد که به محض انتشار اخبار در خصوص زمان ثبت‌نام از طریق کانال مسترتست اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آیا پذیرفته‌شدگان کنکور کارشناسی ارشد ۹۶ مجاز به ثبت‌نام در آزمون ارشد ۱۳۹۷ هستند؟
– پذیرفته‌شدگان کلیه دوره‌های کارشناسی ارشد در سال گذشته مجاز به شرکت در این آزمون هستند و تنها پذیرفته‌شدگان نهایی روزانه در مرحله انتخاب رشته مجاز به انتخاب کدرشته‌محل‌های روزانه نیستند.

آیا دانشجویان مقطع ارشد یا دکتری مجاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۹۷ هستند؟
– دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع دکتری و یا ارشد می‌بایست تا پایان مهلت مقرر ثبت‌نام آزمون ارشد ۹۷ از تحصیل انصراف قطعی حاصل نمایند و سپس ثبت‌نام نمایند.

آیا داوطلبان کنکور ارشد ۱۳۹۷ مجاز به شرکت در هر رشته امتحانی به دلخواه و بدون توجه به مدرک مقطع کارشناسی خود هستند؟
– کلیه فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی مورد تأیید (بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی) می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد در رشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی شرکت نمایند.

آیا داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ می‌توانند در بیش از یک رشته امتحانی شرکت کنند؟
– داوطلبان مجاز هستند حداکثر در دو رشته امتحانی که یک رشته شناور و دیگری رشته اصلی باید باشد، در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نمایند. شرکت در دو رشته اصلی و یا دو رشته شناور امکان‎پذیر نیست. رشته‌های شناور با علامت * در دفترچه ثبت‌نام کنکور ارشد ۹۷ مشخص شده‌اند.

آیا دانشجویان مقطع کارشناسی که هنوز فارغ‎التحصیل نشده‎اند می‎توانند در کنکور ارشد ۹۷ شرکت کنند؟
– بله، همه کسانی که تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۷ موفق به اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی می‌شوند، مجاز به ثبت‎نام و شرکت در آزمون ارشد ۹۷ هستند. قابل توجه است که داوطلبانی که تا بهمن ماه ۹۷ فارغ‎التحصیل می‎شوند، در صورت شرکت در آزمون و اعلام رشته‌محل‎های مربوطه جهت پذیرش در بهمن ماه در مرحله تکمیل ظرفیت، شانس پذیرش در تکمیل ظرفیت را خواهند داشت.

آیا امکان شرکت دانشجویان مقطع کارشناسی در آزمون ارشد ۱۳۹۷ به صورت آزمایشی وجود دارد؟
– بله، دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند به صورت آزمایشی در کنکور ارشد ۹۷ شرکت کنند، اما در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته، در صورت عدم فارغ‌التحصیلی تا پایان شهریور ۹۷ نباید نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

هزینه شرکت در آزمون ارشد ۹۷ چقدر است؟
– هزینه شرکت در آزمون ارشد ۹۷ برای یک کدرشته امتحانی ۳۶هزار تومان است و در صورتی که داوطلب علاقه‌مند به شرکت در رشته امتحانی دوم باشد، لازم است با پرداخت ۳۶هزار تومان دیگر نسبت به تهیه کارت اعتباری دوم اقدام نماید. همچنین جهت شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی لازم است مبلغ ۱۱هزار تومان پرداخت شود.

معدل داوطلبانی که هنوز دانشجوی مقطع کارشناسی هستند، هنگام ثبت‎نام در کنکور ارشد ۹۷ باید چگونه وارد شود؟
– لازم است داوطلبان نسبت به درج معدل خود تا پایان شهریور ۹۶ اقدام نمایند و در مرحله دریافت کارت شرکت در آزمون ارشد ۹۷ نسبت به ویرایش و یا درج معدل فارغ‌التحصیلی و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده‌شده تا پایان بهمن ماه ۹۶ اقدام نمایند.

ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی داوطلبانی که هنوز دانشجوی دوره کارشناسی هستند، هنگام ثبت‎نام در کنکور ارشد ۹۷ چگونه باید درج شود؟
– این داوطلبان می‌توانند زمان فارغ‌التحصیلی خود را ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ درج نمایند.

اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‎نام در آزمون ارشد ۹۷ از جمله کدرشته‎ تحصیلی مقطع کارشناسی، رشته امتحانی، دانشگاه و شهر را از کجا می‌توان پیدا کرد؟
– داوطلبان پس از ورود به سامانه ثبت‎نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ در سایت سازمان سنجش، می‎توانند از منوی سمت راست، بخش «جداول موردنیاز جهت ثبت‌نام»، اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورند. داوطلبانی که کدرشته تحصیلی آنان در سایت سازمان درج نشده، می‌بایست عدد ۳۰۰۱ و داوطلبانی که کد مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک تحصیلی آنان در سایت سازمان درج نشده، می‌بایست کد ۹۹۹۹ را درج نمایند.

(10 votes, average: 3,40 out of 5)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.